Huszonöt Siemens Eurosprinter B189 mozdony bérléséről tárgyalnak az Akiemmel.
Az iho.hu értesülése szerint szeptembertől 25 Eurosprinter ES64F4 típusú négyáramnemű villanymozdonyt bérel majd a MÁV-START – a tárgyalások jelenleg a kezdeti szakasznál tartanak.
A 189-es sorozatúként ismert, 6400 kilowattos, négytengelyes, 140 kilométer per óra legnagyobb sebességre képes mozdonyok ugyanúgy az Eurosprinter járműcsaládba tartoznak, mint a MÁV-START tíz, Taurus becenevű, 470-es sorozatú Siemens-mozdonya.
A bérbeadó a hír szerint az Akiem francia mozdonylízing-vállalat, ebben a tevékenységi körben az egyik piacvezető. Májusban, a müncheni Transport Logistic szakvásáron Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója, a HUNGRAIL elnöke látogatást tett az Akiem standján is, és tárgyalt az együttműködés lehetőségéről.
Az iho megkérdezte most a MÁV-ot, amely nem cáfolta, de nem is erősítette meg a hírt. Ezt írták:
A magyar vasúttársaság járműhiánnyal küzd, ami a mozdonyállomány esetében különösen súlyos. A MÁV–Volán-csoport rendelkezik hosszútávú járműbeszerzési stratégiával, amelynek része 115 mozdony beszerzése is, ennek végrehajtását azonban lassítja a forráshiány. Ezért rövidtávú megoldásokra is szükség van a járműhiány enyhítésére. E célból döntéselőkészítő munka zajlik a társaságnál, amelynek részleteiről – épp a járműbeszerzési folyamat sikere érdekében – még nem áll módunkban információt adni. A célunk azonban nagyon is nyilvános: minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítani szolgálatba.
Nyitóképünkön, az Akiem fotóján egy 189-es sorozatú Siemens Eurosprinter.