Havi csaknem kétmillió tonna gabonát szállít az orosz vasúthálózat, főként keleti és déli irányban. A mennyiségi növekedés a tavalyi első félévhez képest 2,2-szeres.
A 2022. évi rekordnagyságú búzatermés az orosz vasúthálózatot is leterheli. 2023 első felében 11,2 millió tonna gabonafélét szállítottak ki vasúton, ami 2,2-szerese az előző év azonos időszakának. Ez ugyanaz a nagyságrend, amire az ukrán vonalak kapacitásait felfejlesztették Európa felé. Az orosz vasút azonban keleti és déli irányban szállítja a tömegárut – agta hírül a Mezőhír.
A kiszállítások különösen Törökországba és Délkelet-Ázsia országaiba, elsősorban Kínába növekedtek szembetűnően. Ezenkívül a FÁK-országok mutatnak nagy érdeklődést az orosz gabona iránt. Az Azerbajdzsánba és Kirgizisztánba induló szerelvények másfélszer több búzát, árpát és kukoricát szállítottak, mint egy évvel ezelőtt.
Moszkva a transzszibériai és transz-mongol vasúti hálózaton keresztül áll összeköttetésben Pekinggel, a logisztikában a vlagyivosztoki kikötő is oroszlánrészt vállal. Kína Oroszországgal folytatott kereskedelmének középpontjában az energiahordozók állnak, de gabonaféléket, érceket és fát is nagy ennyiségben szereznek be az orosz területekről. Kínán kívül India is Vlagyivosztokon keresztül jut hozzá az igényelt orosz nyersanyagokhoz, és Oroszország már a hetedik legjelentősebb kereskedelmi partnere a világban.
Borítókép: fml-logistics.at