fbpx
2024. március 1. péntek

Az orosz vasúton is dupla annyi gabona fut, mint egy éve

Havi csaknem kétmillió tonna gabonát szállít az orosz vasúthálózat, főként keleti és déli irányban. A mennyiségi növekedés a tavalyi első félévhez képest 2,2-szeres.

A 2022. évi rekordnagyságú búzatermés az orosz vasúthálózatot is leterheli. 2023 első felében 11,2 millió tonna gabonafélét szállítottak ki vasúton, ami 2,2-szerese az előző év azonos időszakának. Ez ugyanaz a nagyságrend, amire az ukrán vonalak kapacitásait felfejlesztették Európa felé. Az orosz vasút azonban keleti és déli irányban szállítja a tömegárut – agta hírül a Mezőhír.

A kiszállítások különösen Törökországba és Délkelet-Ázsia országaiba, elsősorban Kínába növekedtek szembetűnően. Ezenkívül a FÁK-országok mutatnak nagy érdeklődést az orosz gabona iránt. Az Azerbajdzsánba és Kirgizisztánba induló szerelvények másfélszer több búzát, árpát és kukoricát szállítottak, mint egy évvel ezelőtt.

- Hirdetés -

Moszkva a transzszibériai és transz-mongol vasúti hálózaton keresztül áll összeköttetésben Pekinggel, a logisztikában a vlagyivosztoki kikötő is oroszlánrészt vállal. Kína Oroszországgal folytatott kereskedelmének középpontjában az energiahordozók állnak, de gabonaféléket, érceket és fát is nagy ennyiségben szereznek be az orosz területekről. Kínán kívül India is Vlagyivosztokon keresztül jut hozzá az igényelt orosz nyersanyagokhoz, és Oroszország már a hetedik legjelentősebb kereskedelmi partnere a világban.

Borítókép: fml-logistics.at

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });