fbpx
2024. május 21. kedd

Alstom–Irish Rail DART+ bemutató Dublinban

Ez az első modern, akkumulátoros motorvonatflotta Írországban, amely nagyobb kapacitást és karbonlábnyom-csökkentést eredményez Dublinban és környékén.

Az Alstom és az Irish Rail közösen mutatta be a DART+ 1:1 méretarányú kocsimakettjét az ír nyilvánosságnak Eamon Ryan TD ír közlekedési miniszter, Jim Meade (az Irish Rail vezérigazgatója), Nick Crossfield (az Alstom UK & Ireland ügyvezető igazgatója) és Piers Wood (az Alstom Ireland ügyvezető igazgatója) jelenlétében. Az Alstom X’trapolis elővárosi vonat platformján alapuló kocsi mintáját az Irish Rail dublini Inchicore üzemében mutatták be az érdeklődőknek, akik szemügyre vehették, milyen DART+ vonatok szolgálják majd ki Dublin és környékének utasait.

BEMU-k és EMU-k Előzmény

Az Alstom tízéves keretmegállapodást kötött az Irish Rail vasúttársasággal 750 új X’trapolis vasúti kocsi beszerzéséről az ír DART (Dublin Area Rapid Transit) hálózatra – a kontingensből most 37, egyenként öt egységből álló X’trapolis vonatot rendeltek meg 15 évre szóló szervizelési szolgáltatással. A 37 járműből 31 akkumulátoros-villamos motorvonat (BEMU), hat pedig villamos motorvonat (EMU). Az új vonatok nagyobb kapacitást és karbonlábnyom-csökkentést tesznek lehetővé a nagy-dublini térségben. Nick Crossfield, az Alstom UK és Írország ügyvezető igazgatója elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy az Irish Railnek és az ír közönségnek személyesen is megmutathatjuk az új DART+ vonat mását. A vonatok bizonyítják az Irish Rail azon szándékát, hogy gyors lépéseket tegyenek Dublin és környéke, Írország legnépesebb elővárosi területének ingázóhálózatának szén-dioxid-mentesítésére. Az Alstom az innováció és a zöld mobilitási megoldások globális vezetőjeként pedig jelen van, hogy segítsen Írországnak abban, hogy a fenntartható vasúti közlekedés révén átalakító változást hozzon polgárainak.”
Jim Meade, az Irish Rail vezérigazgatója a következőképpen fogalmazott: „Az utasok és a járművezetők visszajelzéseinek, valamint az Irish Rail és az Alstom munkájának köszönhetően most megtapasztalhatjuk, milyen lesz a DART+ közlekedés a jövőben. A kiállított mintakocsi modern, kényelmes és utasközpontú, és már alig várjuk, hogy ezek a kocsik a hálózatunkon új és meglévő közösségeket szolgáljanak – generációkon keresztül.”

- Hirdetés -

X’trapolis DART+

Az Alstom moduláris X’trapolis ingavonata rendkívül sikeres, világszerte több mint hatezret adtak el belőle; a dublini vonatokat kifejezetten a DART+ programhoz szabták. A 82 méter hosszú DART+ok 550 férőhelyesek, széles, átjárható folyosókkal, alacsony padlóval és automatikusan behúzható lépcsővel. További jellemzők közé tartoznak a külön kerékpáros és családi területek, a továbbfejlesztett utasforgalmi funkciók, mint például a töltőberendezések mobiltelefonokhoz vállmagasságban elhelyezve az e-bike-oknak és e-scootereknek; valamint a vonat egészén működő CCTV-rendszerek.
A tízéves keretmegállapodás keretében, a flottabeszerzés mellett az Alstom egy sor szolgáltatási megoldást is nyújt majd, beleértve a műszaki támogatást és alkatrészellátást a flotta üzemeltetésének első 15 évére, a HealthHub és a TrainScanner technológiáinak alkalmazását a megelőző karbantartás érdekében, valamint három vonatszimulátor biztosítását a mozdonyvezetők képzésének támogatására. A DART+ program részeként a DART flotta bővítését az ír nemzeti közlekedésért felelős szervezet finanszírozza.

Akkus flotta

A megrendelt 37 vonat 31 ötkocsis, akkumulátoros-elektromos motorvonattal (BEMU) több mint 80 kilométeres utak megtételére lesz képes a villamosított DART-hálózaton kívül, tisztán akkumulátoros üzemben, és ezzel a régebbi dízelüzemű vonatokat kivonhatják a nem villamosított vonalakról. Ezek az X’trapolis vonatok alkotják majd Írország első modern akkumulátoros flottáját, hozzájárulva Írország tömegközlekedésen keresztül történő szén-dioxid-csökkentési törekvéseinek kiszélesítéséhez.
Az akkumulátorrendszerben tárolt energiát a kiválasztott végállomásokon található gyorstöltő állomásokon keresztül, valamint az új akkumulátoros-elektromos szerelvények mozgása közben a fékezési energia visszanyerésével töltik majd fel.

Borítókép: alstom.com

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....