fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Akkus Flirtöket vesz az ÖBB

Legalább 16, legfeljebb 120, 160 ülőhelyes Stadler-motorvonat érkezik 2028-tól.

Összesen 1,3 milliárd euró értékű keretszerződést írt alá a svájci Stadler az osztrák államvasúttal százhúsz, 63 méter hosszú, villamosítatlan pályán is üzemelő villamos motorvonat szállításáról. Az első lehívás 16 szerelvényre szól 194 millió euróért.

Európában reneszánszát éli a vasút, a járműgyártók kapacitásait megterheli a sok megrendelés, ezt jelzi, hogy várhatóan csak 2028-tól állnak forgalomba az akkus vonatok, mégpedig Alsó-Ausztria északnyugati részén, nem messze a cseh határtól, a 44 kilométeres Kamptalbahnon.

A szerelvények felszereltsége megfelel a legmodernebb szabványoknak, és nem hagy kívánnivalót maga után a konnektortól az automatikus légkondicionálásig

- Hirdetés -

– hangsúlyozza Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója.

Az ÖBB-nél Cityjet márkanéven megjelölt, 160 kilométer/órával is haladni képes vonatokba szintkülönbség nélkül lehet majd belépni vagy betolni a kerékpárokat (tucatnyi számára van hely), az ülések állíthatóak, és mindegyikhez tartozik fix vagy kihajtható asztal. Hálózati és USB-csatlakozók, utastájékoztató monitorok, csomag- és babakocsi-tárolók is részei a felszerelésnek.

Két kerekesszéknek lesz hely a vonatokban, és akadálymentes, pelenkázóasztalos mosdó is helyet kap.

A Stadler már több mint 150 alternatív meghajtású járművet tudott értékesíteni hét országban. Nagy örömünkre szolgál, hogy az ÖBB-vel együttműködve előmozdíthatjuk a vasúti közlekedés szén-dioxid-mentesítését Ausztriában

– mondta Christian Diewald, a Stadler Austria GmbH ügyvezető igazgatója.

Az akkumulátoros vonatok használatával évente akár 1,7 millió liter gázolajat is meg lehet takarítani. Ez körülbelül 4250 tonna szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Nyitóképünkön az ÖBB Cityjet látványterve (forrás: ÖBB).

Ezek is érdekelhetik

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

A Flirt a legmegbízhatóbb vonat az Egyesült Királyságban és Magyarországon is

A Stadler részben Szolnokon készült motorvonatai szigorú, objektív mutatók alapján érdemelték ki a kitüntető címet. Tavaly már harmadszor nyerték el a Greater Anglia hibrid Flirt...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.