A magyar ellenzék Brüsszelhez fordult az akkumulátorgyárak miatt, kérdés, jó helyen kopogtatnak-e?
Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője az Országgyűlés ülésén arról beszélt, hogy szerinte a magyar és az európai jogot is sérti a CATL akkumulátorgyár Debrecenbe telepítése, ezért párttársa, Jávor Benedek panaszt is tett Brüsszelben.
KOMMENTÁRUNK Az európai zöldek legfőbb törekvése az utóbbi évtizedben, hogy a közlekedést átállítsák fosszilis energiahordozókról elektromosságra. Ennek a törekvésnek a vezérhajója a közúti járművek lokális kibocsátásának a megszüntetése, de hasonló terveik vannak vasúton, vízen, levegőben is. Csakhogy az elektromos járművek áramtárolásához akkumulátor kell. Az akkuk előállításához pedig bányákra, gyárakra és szállítóeszközökre van szükség. Az európai zöldeket mintha kevésbé zavarná, ha Dél-Amerikában, Ausztráliában vagy Kínában működnek ezek a bányák, és a gyárak túlnyomó része is Ázsiában termel. Csakhogy a piaci versenyben alulmaradnak, akik nem rendelkeznek saját gyártókapacitással, ezért hatalmas verseny indult el az USA-ban és Európában az akkugyárak letelepítéséért. Minderről a magyarországi baloldal és a zöldek, úgy tűnik, nem értesültek. Szerintük az akku gyártása környezetszennyező tevékenység, nem szabad beengedni az országba. Még Brüsszelbe is elmennek, hogy érvényt szerezzenek az igazuknak. Az egyszerű felhasználó most bajban van. Ha igaz, hogy az elektromos átállás menti meg a bolygót a globális felmelegedéstől, akkor hogy lehetnek a legnagyobb szennyezők az akkumulátorok? A zöldeknek meg kellene beszélniük Brüsszelben a zöldekkel, hogy az akkumulátoros áramtároláson alapuló közlekedés a Kék Bolygó szempontjából a legfőbb jó vagy a legfőbb rossz.