fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Akkumulátor: a legfőbb jó vagy a legfőbb rossz?

A magyar ellenzék Brüsszelhez fordult az akkumulátorgyárak miatt, kérdés, jó helyen kopogtatnak-e?

Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője az Országgyűlés ülésén arról beszélt, hogy szerinte a magyar és az európai jogot is sérti a CATL akkumulátorgyár Debrecenbe telepítése, ezért párttársa, Jávor Benedek panaszt is tett Brüsszelben.

- Hirdetés -
KOMMENTÁRUNK

Az európai zöldek legfőbb törekvése az utóbbi évtizedben, hogy a közlekedést átállítsák fosszilis energiahordozókról elektromosságra. Ennek a törekvésnek a vezérhajója a közúti járművek lokális kibocsátásának a megszüntetése, de hasonló terveik vannak vasúton, vízen, levegőben is. Csakhogy az elektromos járművek áramtárolásához akkumulátor kell. Az akkuk előállításához pedig bányákra, gyárakra és szállítóeszközökre van szükség. Az európai zöldeket mintha kevésbé zavarná, ha Dél-Amerikában, Ausztráliában vagy Kínában működnek ezek a bányák, és a gyárak túlnyomó része is Ázsiában termel. Csakhogy a piaci versenyben alulmaradnak, akik nem rendelkeznek saját gyártókapacitással, ezért hatalmas verseny indult el az USA-ban és Európában az akkugyárak letelepítéséért.
Minderről a magyarországi baloldal és a zöldek, úgy tűnik, nem értesültek. Szerintük az akku gyártása környezetszennyező tevékenység, nem szabad beengedni az országba. Még Brüsszelbe is elmennek, hogy érvényt szerezzenek az igazuknak.
Az egyszerű felhasználó most bajban van. Ha igaz, hogy az elektromos átállás menti meg a bolygót a globális felmelegedéstől, akkor hogy lehetnek a legnagyobb szennyezők az akkumulátorok? A zöldeknek meg kellene beszélniük Brüsszelben a zöldekkel, hogy az akkumulátoros áramtároláson alapuló közlekedés a Kék Bolygó szempontjából a legfőbb jó vagy a legfőbb rossz.

Ezek is érdekelhetik

MÁV–Volán-csoport, Mol, Waberer’s: közösen a zöld hidrogénért

Hamarosan indul a karbonsemleges hidrogént termelése Százhalombattán, a Mol elektrolizálóüzemében. A hazai közlekedés és energetika meghatározó szereplői a jövőben közösen vizsgálják a zöld, megújuló hidrogén...

Akkus Flirtöket vesz az ÖBB

Legalább 16, legfeljebb 120, 160 ülőhelyes Stadler-motorvonat érkezik 2028-tól. Összesen 1,3 milliárd euró értékű keretszerződést írt alá a svájci Stadler az osztrák államvasúttal százhúsz, 63...

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Átfogó intézkedéscsomag szükséges

A Magyar vasút konferencia negyedik szekciójának témája az energiaválság és klímakrízis. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról itt, a harmadikról pedig...

Sokféle támogatás segíthet a vasútnak

A Magyar vasút konferencia harmadik szekciójának témája a klímavédelem, az energiaügyek, a vasúti áruszállítás támogatása. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt, a másodikról...

Az új ellenség: a kínai akkumulátor

Egy, a Reuters által megszerzett uniós jelentés szerint aggasztóan nő az EU függősége Kínától az akkumulátoripari termékek esetében.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.