fbpx
2025. november 18. kedd

A Waberer’s és a kazah KTZ Express stratégiai partnerségre lépett

Az együttműködés célja egy közös vállalat létrehozása egy Budapest térségében megvalósuló intermodális terminál fejlesztésére és üzemeltetésére.

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Waberer’s Csoport a kazah állami vasúttársaság nemzetközi intermodális logisztikai leányvállalatával, a KTZ Express-szel.

A Waberer’s közleménye szerint a megállapodás célja, hogy a felek közös vállalatot hozzanak létre egy, Budapest térségében megvalósuló intermodális terminál, gyűjtőpont fejlesztésére és üzemeltetésére. Mint írják, a terminál a Transzkaszpi Nemzetközi Szállítási Útvonal (Middle Corridor) – az új Selyemút – európai végpontjaként, logisztikai csomópontként szolgál majd. A fejlesztés mellett a felek megállapodtak abban is, hogy a Kínából Európába irányuló konténerforgalmat közösen bonyolítják le, melynek keretében a Waberer’s Csoport végezheti az Európán belüli vasúti és közúti szállítási feladatokat, míg a KTZ az ázsiai szállítási útvonalakért felelős.

A közleményben kiemelik, hogy ez az együttműködés jelentős mérföldkő a vállalatcsoport 2031-ig szóló stratégiájának megvalósításában, amelynek kiemelt célja a szolgáltatási portfólió diverzifikálása és a vasúti-logisztikai képességek erősítése is. A mostani megállapodás szorosan illeszkedik abba az irányba, amelyet a cég a vasúti logisztikai szegmensben – többek között a PSP Csoport többségi tulajdonrészének 2024-es megszerzésével, illetve a GYSEV Cargóval aláírt stratégiai szándéknyilatkozattal – kijelölt.

Kazahsztán és a KTZ Express az új Selyemút központi szereplőjeként jelentős infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a közép-ázsiai országokban, amely útvonalakon keresztül már jelenleg is több százezer konténeregység (TEU) árut mozgatnak meg, egyre növekvő volumenekkel. Mint írják, a Budapest körzetében létrejövő terminál lesz ennek a vasúti és tengeri összeköttetésnek a legnyugatibb, európai logisztikai gyűjtőpontja.

Tóth Szabolcs, a Waberer’s stratégiai és gazdasági vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott az együttműködést kapcsán:

Nem túlzás kijelenteni, hogy Magyarország számára közlekedésstratégiai jelentőségű lépés, hogy a fejlesztés eredményeként hazánk az új Selyemút program európai hídfőállásává válik, tovább erősítve kiemelt szerepünket a globális szállítási láncokban. A KTZ Express egyedüli magyar partnereként a Waberer’s Csoportot választotta, ami jelentős nemzetközi elismerést jelent és ezáltal létrehozzuk az egész Európát ellátni képes intermodális termináli gyűjtőpontot, ahonnan az áruk hatékonyan juthatnak el a végfelhasználókhoz, Európa különböző országaiba. A közös terminál fejlesztése egyszerre erősíti portfóliónk diverzifikációját, és illeszkedik vasúti-logisztikai terveinkhez, amelyekkel a közúti, vasúti és intermodális szolgáltatások integrált rendszerét építjük.

Nyitókép: Waberer’s LinkedIn
Hírünk a Waberer’s közleménye alapján készült

Ezek is érdekelhetik

Az áruszállítás jövője a közút és a vasút együttműködésén alapul

Barna Zsolt úgy véli, a vasútnak megbízhatóságban, szolgáltatási minőségben, de kapacitásban is javulnia kell, különben nem tud teret hódítani a kombinált fuvarozás.

A Waberer’s megveszi a Petrolsped-csoport többségét

A tranzakció 2024 elején, a feltételek teljesülése és a versenyhatósági jóváhagyás után zárulhat. Újabb fontos akvizíciót hajt végre a Waberer’s International, miután adásvételi szerződést kötött...

Beszállna a vasúti szállítmányozásba a Waberer’s

A Waberer’s előzetes megállapodást írt alá a Petrolsped Kft. 51 százalékát megtestesítő üzletrészének megszerzéséről – közölte a vállalat.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.