A spanyol nemzeti piac- és versenyhivatal (CNMC) új tanulmánya szerint a nagysebességű utasok száma Spanyolországban 76 százalékkal nőtt 2022-ben az előző évhez képest, miközben a versenyző rövid repülőjáratok utasforgalma tizedével csökkent – olvasható a Railtech.com hírében.
A spanyol nagysebességű vasúti szolgáltatás Madrid és Barcelona közötti útvonala 2020 decembere óta nyitott a versenyre – emlékeztetett a CNMC. A vonalon azonban csak 2021 májusában kezdte meg működését az Ouigo, a francia SNCF leányvállalata, majd egy hónappal később a spanyol állami szolgáltató, a Renfe elindította alacsony költségű szolgáltatását, az Avlo-t. 2022 novemberében azonban a harmadik üzemeltető, az Iryo is csatlakozott az útvonalhoz. A Madrid-Barcelona nagysebességű vonal sikeresen lábalt ki a Covid-19 válságból, 2021-ben már 5,6 millió utast regisztráltak. A vasúti liberalizáció meghozta a gyümölcseit: egy év alatt 35-ről 24,2 százalékra csökkent a Madrid-Barcelona útvonalon légi utazást választó utazók aránya.
Borítókép: Estació de França, a barcelonai pályaudvarok egyike. Fotó: Pexels.com