fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

A vasúti verseny győzedelmeskedett a légijáratok felett

A spanyol nemzeti piac- és versenyhivatal (CNMC) új tanulmánya szerint a nagysebességű utasok száma Spanyolországban 76 százalékkal nőtt 2022-ben az előző évhez képest, miközben a versenyző rövid repülőjáratok utasforgalma tizedével csökkent – olvasható a Railtech.com hírében.

A spanyol nagysebességű vasúti szolgáltatás Madrid és Barcelona közötti útvonala 2020 decembere óta nyitott a versenyre – emlékeztetett a CNMC. A vonalon azonban csak 2021 májusában kezdte meg működését az Ouigo, a francia SNCF leányvállalata, majd egy hónappal később a spanyol állami szolgáltató, a Renfe elindította alacsony költségű szolgáltatását, az Avlo-t. 2022 novemberében azonban a harmadik üzemeltető, az Iryo is csatlakozott az útvonalhoz. A Madrid-Barcelona nagysebességű vonal sikeresen lábalt ki a Covid-19 válságból, 2021-ben már 5,6 millió utast regisztráltak. A vasúti liberalizáció meghozta a gyümölcseit: egy év alatt 35-ről 24,2 százalékra csökkent a Madrid-Barcelona útvonalon légi utazást választó utazók aránya. 

Borítókép: Estació de França, a barcelonai pályaudvarok egyike. Fotó: Pexels.com

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.