fbpx
2024. március 1. péntek

A teljes MÁV–Volán-csoportnál megszületett a bérmegállapodás

A vasúti és HÉV-es szakszervezetek után a buszosok is csatlakoztak a hároméves megegyezéshez.

Többfordulós tárgyalássorozat után, szerdán a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is csatlakozott ahhoz a csoportszintű bérmegállapodáshoz, amely három év alatt átlagosan legalább 28,4 százalékos alapbéremelést garantál a MÁV–Volán-csoport munkavállalóinak.

A megállapodás januári aláírásának köszönhetően már a januári bérekben érvényesül a bérfejlesztés első eleme, amely a bruttó 600 ezer forintos alapbérig átlagosan 17 százalékos, legalább havi bruttó 70 ezer forintos emelést jelent a munkavállalók számára 2024-ben.

A vasutas és a HÉV-szakszervezetek már korábban megkötötték a megállapodást, amelynek értelmében a cégcsoport munkavállalói 3 év alatt legalább 28,4 százalékos béremelést kapnak, amiből már idén 17 százalékos, de legalább bruttó 70 ezer forintos emelés jár bruttó 600 ezer forintos alapbérig. A bruttó 600 ezer forint feletti alapbérű kollégák egységesen bruttó 102 ezer forintos bérfejlesztésben részesülnek, részmunkaidő esetén a munkaidő arányában változnak az összegek. Az autóbusz-vezetők esetében ez 20 százalék feletti béremelést jelent csak az idei évben, ami a különféle pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is jelenthet.

- Hirdetés -

A munkavállalók jogi garanciát kaptak a következő két évre is arról, hogy bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A megállapodással a sztrájkoló buszvezetők követelései is jelentős részben teljesültek – írja a Volánbusz közleménye.

A két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni a MÁV–Volán-csoportnál

– írja a SZAKSZ közleménye, amelyet az MTI idéz.

Józan döntést hoztak, és ezzel megvédték a januártól érvényes béremelést a Volánbusz szakszervezetei

– így értékelte a Volánbusz.

Pafféri Zoltán, a cégcsoport vezérigazgatója ezt írta a megállapodásról:

Három évet előre látunk. A mai világban, amikor világjárványok, energiaválságok, inflációs periódusok váltják egymást megjósolhatatlan tempóban, ez hatalmas előnyt jelent munkaadónak és munkavállalónak egyaránt.

Ezek is érdekelhetik

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

Bővül a HUNGRAIL aktivitása a CER-ben

A Magyar Vasúti Egyesület egy pénzügyi munkabizottság tagja lett. A HUNGRAIL csatlakozott az Európai Vasúti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) a vasúti infrastruktúra finanszírozása biztonságának megteremtését...

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Vasárnap és hétfőn sztrájk a Volánbusznál

Az elégséges szolgáltatás keretében a járatok 54–95 százaléka fog közlekedni. Ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett január 28-ára és 29-ére az adventi sztrájk után a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési...

Fokozatosan vonják össze a MÁV-START-ot és a Volánbuszt

A Magyar Vasút Clubban arról is szó esett, hogy az alkatrészellátás miatt nagyon nehéz helyzetben van a járműgazdálkodás. Február elsejétől hasonló belső felépítéssel működik a...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });