fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

A teljes MÁV–Volán-csoportnál megszületett a bérmegállapodás

A vasúti és HÉV-es szakszervezetek után a buszosok is csatlakoztak a hároméves megegyezéshez.

Többfordulós tárgyalássorozat után, szerdán a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) is csatlakozott ahhoz a csoportszintű bérmegállapodáshoz, amely három év alatt átlagosan legalább 28,4 százalékos alapbéremelést garantál a MÁV–Volán-csoport munkavállalóinak.

A megállapodás januári aláírásának köszönhetően már a januári bérekben érvényesül a bérfejlesztés első eleme, amely a bruttó 600 ezer forintos alapbérig átlagosan 17 százalékos, legalább havi bruttó 70 ezer forintos emelést jelent a munkavállalók számára 2024-ben.

A vasutas és a HÉV-szakszervezetek már korábban megkötötték a megállapodást, amelynek értelmében a cégcsoport munkavállalói 3 év alatt legalább 28,4 százalékos béremelést kapnak, amiből már idén 17 százalékos, de legalább bruttó 70 ezer forintos emelés jár bruttó 600 ezer forintos alapbérig. A bruttó 600 ezer forint feletti alapbérű kollégák egységesen bruttó 102 ezer forintos bérfejlesztésben részesülnek, részmunkaidő esetén a munkaidő arányában változnak az összegek. Az autóbusz-vezetők esetében ez 20 százalék feletti béremelést jelent csak az idei évben, ami a különféle pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is jelenthet.

- Hirdetés -

A munkavállalók jogi garanciát kaptak a következő két évre is arról, hogy bérük biztosan az infláció felett fog növekedni. A megállapodással a sztrájkoló buszvezetők követelései is jelentős részben teljesültek – írja a Volánbusz közleménye.

A két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni a MÁV–Volán-csoportnál

– írja a SZAKSZ közleménye, amelyet az MTI idéz.

Józan döntést hoztak, és ezzel megvédték a januártól érvényes béremelést a Volánbusz szakszervezetei

– így értékelte a Volánbusz.

Pafféri Zoltán, a cégcsoport vezérigazgatója ezt írta a megállapodásról:

Három évet előre látunk. A mai világban, amikor világjárványok, energiaválságok, inflációs periódusok váltják egymást megjósolhatatlan tempóban, ez hatalmas előnyt jelent munkaadónak és munkavállalónak egyaránt.

Ezek is érdekelhetik

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

A MÁV-VOLÁN-csoport is fokozottan készül az árvíz elleni védekezésre

A vasúttársaság folyamatos tájékoztatást ad az utasoknak az aktuális közlekedési helyzetekről, változásokról.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított

A kormány ötpontos közlekedési akciótervéről adott részletes tájékoztatást Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.