fbpx
2025. november 18. kedd

A Stadler legyártotta a 6000. kocsiszekrényt Szolnokon

Fontos mérföldkövéhez érkezett a Stadler szolnoki üzeme: októberben leszállították a 6000. kocsiszekrényt. A 2009 óta működő gyár mára a Stadler Csoport legnagyobb kocsiszekrénygyártó központjává vált Közép- és Kelet-Európában, és kulcsszerepet tölt be nemzetközi gyártási és beszállítói hálózatban.

Tizenöt év alatt regionális ipari központtá vált

A Stadler szolnoki üzemének óriási fejlődésen ment keresztül, az eredetileg évi 200 kocsiszekrény előállítására és 200 munkavállaló foglalkoztatására tervezett gyár mára a közép- és kelet-európai régió egyik legmodernebb vasúti járműgyártó létesítményévé vált.

A cég eddig összesen 200 millió eurót fektetett be a szolnoki üzembe, amely folyamatos technológiai fejlesztéseken ment keresztül. A legutóbbi bővítéseknek köszönhetően 2024 végén elindult az emeletes kocsiszekrények gyártása is, amely új munkahelyeket teremtett és tovább erősítette a gyár stratégiai szerepét a Stadler globális hálózatában.

A szolnoki üzem magyar szakértelemmel készült kocsiszekrényei ma már 14 országban közlekednek – többek között az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában, Németországban és Hollandiában.

A Stadler újonnan készült emeletes kocsiszekrénye

Új fejezet kezdődik a GYSEV InterCity motorvonatokkal

A 6000. kocsiszekrény legyártása nemcsak egy termelési csúcspont, hanem egy új korszak kezdete is, ugyanis a következő ezres ciklusban a szolnoki üzem gyártja majd a magyar piacra készülő GYSEV FLIRT InterCity motorvonatok kocsiszekrényeit.

Az ötrészes, kétáramnemű járművek Magyarországon és Ausztriában is közlekedhetnek majd. Az első szerelvények várhatóan 2027 utolsó negyedévében érkeznek, a teljes flotta 2028 elejére állhat forgalomba. A megrendelés különös jelentőségű, hiszen Magyarországon utoljára három évtizede szereztek be új InterCity motorvonatokat.

A Stadler meghatározó szereplője a magyar vasúti közlekedésnek

A Stadler Magyarországon nemcsak fontos munkaadó, hanem a hazai vasúti közlekedés egyik meghatározó szereplője is. A MÁV és a GYSEV jelenleg 143 FLIRT és 40 KISS motorvonatot, valamint 12 Citylink vasútvillamost üzemeltet. Ezek a járművek évente mintegy 35 millió kilométert tesznek meg, ami a MÁV teljes éves futásteljesítményének mintegy egyharmadát jelenti.

Mindez azt is jelenti, hogy a magyar utasok közel fele ma már Stadler gyártmányú, korszerű vonatokon utazik.

Nyitókép: Stadler
Hírünk a Stadler közleménye alapján készült

Ezek is érdekelhetik

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.