Az allachi gyártó- és szervízüzem területe 50 ezerről 80 ezer négyzetméterre nő.
A mozdonyok, és így szervizelésük iránti kereslet növekedésével indokolja a Siemens Mobility, hogy 30 ezer négyzetméterrel bővíti bajorországi telephelyét. A gyár kapacitása ezzel évi 300 mozdonyra nő.
„Az allachi létesítményünk Európa egyik legmodernebb mozdonygyára, amely a legújabb innovatív technológiákat alkalmazza: lézeres hegesztőrobotokat, kiterjesztett valóságot, 3D szimulációkat”
– mondta Albrecht Neumann, a Siemens Mobility globális járműgyártási vezetője.
Az üzembővítés egyaránt érinti a gyártási, a megelőző és javító karbantartással foglalkozó, valamint az irodai területeket is.
„Folyamatosan fejlesztjük és finomítjuk digitális szolgáltatásainkat, így akár 100 százalékos rendelkezésre állást is biztosíthatunk a mozdonyainknál”
– ígérte Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility szervizüzletágának globális vezetője.
„Tavaly az olaszországi Novarában és a szlovákiai Pozsonyban bővítettük a raktár- és szervizhálózatunkat, tovább folytatjuk a szolgáltatási helyszínek fejlesztését és bővítését a transzeurópai vasúti folyosók mentén” – írja a cég közleménye.
Allach-Untermenzing München egyik északnyugati kerülete, itt alapították 1860-ban a Krauss mozdonygyárát, amely így a világ legrégebbi ilyen üzemének számít! Csaknem száz éve, egy fúzió után már Krauss-Maffei lett a cég neve, majd a 20. század végén a Mannesmann vette át, hogy végül 2001-ben a Siemenshez kerüljön. 2010-ben indult itt a Vectron mozdonyok gyártása. Azóta több mint 1600 ilyen mozdonyt értékesítettek világszerte. 2015-ben a Siemens Mobility szolgáltatási üzletága megnyitotta szervizét és adatközpontját Allachban.