fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

A Siemens bővíti müncheni mozdonygyárát

Az allachi gyártó- és szervízüzem területe 50 ezerről 80 ezer négyzetméterre nő.

A mozdonyok, és így szervizelésük iránti kereslet növekedésével indokolja a Siemens Mobility, hogy 30 ezer négyzetméterrel bővíti bajorországi telephelyét. A gyár kapacitása ezzel évi 300 mozdonyra nő.

„Az allachi létesítményünk Európa egyik legmodernebb mozdonygyára, amely a legújabb innovatív technológiákat alkalmazza: lézeres hegesztőrobotokat, kiterjesztett valóságot, 3D szimulációkat”

– mondta Albrecht Neumann, a Siemens Mobility globális járműgyártási vezetője.

Az üzembővítés egyaránt érinti a gyártási, a megelőző és javító karbantartással foglalkozó, valamint az irodai területeket is.

„Folyamatosan fejlesztjük és finomítjuk digitális szolgáltatásainkat, így akár 100 százalékos rendelkezésre állást is biztosíthatunk a mozdonyainknál”

- Hirdetés -

– ígérte Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility szervizüzletágának globális vezetője.

„Tavaly az olaszországi Novarában és a szlovákiai Pozsonyban bővítettük a raktár- és szervizhálózatunkat, tovább folytatjuk a szolgáltatási helyszínek fejlesztését és bővítését a transzeurópai vasúti folyosók mentén” – írja a cég közleménye.

Allach-Untermenzing München egyik északnyugati kerülete, itt alapították 1860-ban a Krauss mozdonygyárát, amely így a világ legrégebbi ilyen üzemének számít! Csaknem száz éve, egy fúzió után már Krauss-Maffei lett a cég neve, majd a 20. század végén a Mannesmann vette át, hogy végül 2001-ben a Siemenshez kerüljön. 2010-ben indult itt a Vectron mozdonyok gyártása. Azóta több mint 1600 ilyen mozdonyt értékesítettek világszerte. 2015-ben a Siemens Mobility szolgáltatási üzletága megnyitotta szervizét és adatközpontját Allachban.

Ezek is érdekelhetik

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

A műszaki átjárhatóság kiterjesztése hozhatja meg az európai járműbeszerzésben a magántőke étvágyát

Cikksorozatuk új részében beszámolunk az európai járműpiacon elindult új finanszírozási trendekről – a hazai vonatkozósokról pedig a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán hallhat! Az európai járműipar...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

A Siemens megveszi a MIREL gyártóját

A szlovák HMN sro megvételével a német cég kiegészített közép-európai portfólióját. A Siemens Mobility befejezte a HMH sro, szlovákiai székhelyű technológiai vállalat felvásárlását. Ennek a...

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.