fbpx
2024. március 1. péntek

A Siemens bővíti müncheni mozdonygyárát

Az allachi gyártó- és szervízüzem területe 50 ezerről 80 ezer négyzetméterre nő.

A mozdonyok, és így szervizelésük iránti kereslet növekedésével indokolja a Siemens Mobility, hogy 30 ezer négyzetméterrel bővíti bajorországi telephelyét. A gyár kapacitása ezzel évi 300 mozdonyra nő.

„Az allachi létesítményünk Európa egyik legmodernebb mozdonygyára, amely a legújabb innovatív technológiákat alkalmazza: lézeres hegesztőrobotokat, kiterjesztett valóságot, 3D szimulációkat”

– mondta Albrecht Neumann, a Siemens Mobility globális járműgyártási vezetője.

Az üzembővítés egyaránt érinti a gyártási, a megelőző és javító karbantartással foglalkozó, valamint az irodai területeket is.

„Folyamatosan fejlesztjük és finomítjuk digitális szolgáltatásainkat, így akár 100 százalékos rendelkezésre állást is biztosíthatunk a mozdonyainknál”

- Hirdetés -

– ígérte Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility szervizüzletágának globális vezetője.

„Tavaly az olaszországi Novarában és a szlovákiai Pozsonyban bővítettük a raktár- és szervizhálózatunkat, tovább folytatjuk a szolgáltatási helyszínek fejlesztését és bővítését a transzeurópai vasúti folyosók mentén” – írja a cég közleménye.

Allach-Untermenzing München egyik északnyugati kerülete, itt alapították 1860-ban a Krauss mozdonygyárát, amely így a világ legrégebbi ilyen üzemének számít! Csaknem száz éve, egy fúzió után már Krauss-Maffei lett a cég neve, majd a 20. század végén a Mannesmann vette át, hogy végül 2001-ben a Siemenshez kerüljön. 2010-ben indult itt a Vectron mozdonyok gyártása. Azóta több mint 1600 ilyen mozdonyt értékesítettek világszerte. 2015-ben a Siemens Mobility szolgáltatási üzletága megnyitotta szervizét és adatközpontját Allachban.

Ezek is érdekelhetik

A Siemens megveszi a MIREL gyártóját

A szlovák HMN sro megvételével a német cég kiegészített közép-európai portfólióját. A Siemens Mobility befejezte a HMH sro, szlovákiai székhelyű technológiai vállalat felvásárlását. Ennek a...

Nyolcvan helyett 95 motorvonatot szerezne be a MÁV-START

A visszavont előzetes piaci konzultációt bővítve írjak majd ki. A közbeszerzési rendszer szerint a MÁV-START lezárta azt az előzetes piaci konzultációt (EPK), amelyet nyolcvan –...

Tizenöt korszerű mozdonyt bérelnek a MÁV-START számára

A Magyar Vasút konferencián külön szekció foglalkozik a hazai kötöttpályás járműfejlesztéssel. Október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban...

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

106 új berlini S-Bahn szerelvény a Siemenstől és a Stadlertől

Az  új berlini S-Bahn-flotta teljessé vált: mind a 106 vonat forgalomba állt.

Az ÖBB 540 Mireo motorvonatra szerződött a Siemenssel

Felerészben három-, illetve négyrészes, elektromos szerelvényekről szól az ötmilliárd eurós üzlet. Igaz, csak keretszerződésként, de hatalmas volumenről állapodott meg az osztrák államvasút és a Siemens...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });