fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

A pályakapacitások maximális kihasználásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián találkozott Pafféri Zoltán a RailNetEurope képviselőivel.

A HUNGRAIL által rendezett, múlt heti konferencia tematikus külön egyeztetéseknek is helyszínt biztosított. Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója itt fogadta a RailNetEurope (RNE) vezetőit, Luc Vansteenkistét, az RNE TTR nagykövetét és Guus de Molt, a szervezet témában felelős elnökhelyettesét.

A TTR (Timetable Redesign for Smart Capacity Management – a menetrendi folyamatok újratervezése az okos kapacitásgazdálkodás céljából) egy egész Európát átfogó projekt, amely a személyszállítás és az árufuvarozás számára megfelelőbb határidőkkel és ütemezésben biztosítja a vasúti pályakapacitás megrendelését. Az informatika lehetőségeinek kihasználásával úgy lehet optimalizálni a menetvonalakat, hogy az adott infrastruktúra kapacitását a lehető legnagyobb mértékben kihasználjuk.

- Hirdetés -

Pafféri Zoltán biztosította az RNE képviselőit, hogy

a MÁV a TTR-t kiemelt projektként kezeli, és a szomszédos országokkal együtt a szükséges új folyamatokat bevezeti a jogszabályi javaslatban szereplő 2029/2030-as menetrendi évre.

Ezt megelőzően a kapacitásstratégia és a kapacitásmodell összeállításával kapcsolatos feladataink vannak, amelyek kialakításába a vállalkozó vasúti társaságok bevonása kellő időpontban meg fog történni.

Nyitóképünkön a tárgyalás (fotó: Szecsődi Balázs).

Ezek is érdekelhetik

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

Fejlesztés a MÁV app-ban: már itt is elérhető EMMA

A mai naptól elérhető a MÁV applikációban EMMA, a MÁV-VOLÁN-csoport egységes menetrendi és térképes útvonaltervezője.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.