fbpx
2024. május 20. hétfő

A GYSEV CARGO Zrt. lesz a Debrecen-Macs Ipari Park intermodális konténerterminál üzemeltetője

Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.

Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetét érintő, de valójában az egész térségre ható vasúti fejlesztések második ütemének egyik fázisa a Debrecen-Kismacs közelében megépülő konténerterminál. Az objektum létesítésére két éve bruttó 20,6 milliárd forintot szavazott meg az állam. A létesítmény – az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat részeként – a bel- és külföldi teherfuvarozásban játszik majd fontos szerepet.
A debreceni vasútfejlesztés első ütemének része a 108-as vasútvonal Debrecen–Nagymacsig történő korszerűsítése (a tengelyterhelés, az engedélyezett sebesség növelése, a tócóvölgyi állomás felújítása). Macs ipari park néven pedig új, teherforgalmi szállítási igényeket kielégítő állomás létesül.
A soproni székhelyű vasúttársaságok szempontjából kedvező döntés hosszas előkészítő munka és többkörös tárgyalásokat követően született meg. Ezt megelőzően a GYSEV Cargo Zrt. részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, továbbá az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában. Mindkettőben komoly tapasztalata van az árufuvarozó vasúttársaságnak, hiszen 2013 óta folyamatosan fejleszti saját, soproni konténerterminálját – a legújabb bővítési tervek elkészítésére tavaly jutott 63,5 millió forintos forráshoz.
A Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetében kiépülő nemzetközi regionális ipari központ szerepének betöltéséhez szükséges közúti és vasúti korszerűsítések (új sztrádakapcsolatok kiépítésétől kezdve a főútfejlesztéseken, a 108-as vasútvonal villamosításán át a repülőtér új szintre emeléséig) költsége összességében százmilliárdokban mérhető. Mindennek a hátterében szakértők szerint az Orbán-adminisztráció azon törekvése áll, hogy kiegyenlítsék a Magyarország keleti és nyugati végei közötti egyenlőtlenségeket; tágabb értelemben közelebb hozzák egymáshoz Hunniát és Pannóniát.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...