fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

A GYSEV CARGO Zrt. lesz a Debrecen-Macs Ipari Park intermodális konténerterminál üzemeltetője

Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.

Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetét érintő, de valójában az egész térségre ható vasúti fejlesztések második ütemének egyik fázisa a Debrecen-Kismacs közelében megépülő konténerterminál. Az objektum létesítésére két éve bruttó 20,6 milliárd forintot szavazott meg az állam. A létesítmény – az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat részeként – a bel- és külföldi teherfuvarozásban játszik majd fontos szerepet.
A debreceni vasútfejlesztés első ütemének része a 108-as vasútvonal Debrecen–Nagymacsig történő korszerűsítése (a tengelyterhelés, az engedélyezett sebesség növelése, a tócóvölgyi állomás felújítása). Macs ipari park néven pedig új, teherforgalmi szállítási igényeket kielégítő állomás létesül.
A soproni székhelyű vasúttársaságok szempontjából kedvező döntés hosszas előkészítő munka és többkörös tárgyalásokat követően született meg. Ezt megelőzően a GYSEV Cargo Zrt. részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, továbbá az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában. Mindkettőben komoly tapasztalata van az árufuvarozó vasúttársaságnak, hiszen 2013 óta folyamatosan fejleszti saját, soproni konténerterminálját – a legújabb bővítési tervek elkészítésére tavaly jutott 63,5 millió forintos forráshoz.
A Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetében kiépülő nemzetközi regionális ipari központ szerepének betöltéséhez szükséges közúti és vasúti korszerűsítések (új sztrádakapcsolatok kiépítésétől kezdve a főútfejlesztéseken, a 108-as vasútvonal villamosításán át a repülőtér új szintre emeléséig) költsége összességében százmilliárdokban mérhető. Mindennek a hátterében szakértők szerint az Orbán-adminisztráció azon törekvése áll, hogy kiegyenlítsék a Magyarország keleti és nyugati végei közötti egyenlőtlenségeket; tágabb értelemben közelebb hozzák egymáshoz Hunniát és Pannóniát.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.