fbpx
2025. május 16. péntek

A GYSEV CARGO Zrt. lesz a Debrecen-Macs Ipari Park intermodális konténerterminál üzemeltetője

Friss kormányhatározat mondja ki: a debreceni érdekszférájú Macs Ipari Park vasútállomás területén megvalósuló, nyílt hozzáférésű intermodális konténerterminált a GYSEV Cargo Zrt. fogja üzemeltetni. A terminál vagyonkezelése pedig a GYSEV Zrt. feladata lesz.

Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetét érintő, de valójában az egész térségre ható vasúti fejlesztések második ütemének egyik fázisa a Debrecen-Kismacs közelében megépülő konténerterminál. Az objektum létesítésére két éve bruttó 20,6 milliárd forintot szavazott meg az állam. A létesítmény – az Országos Intermodális Konténerterminál Hálózat részeként – a bel- és külföldi teherfuvarozásban játszik majd fontos szerepet.
A debreceni vasútfejlesztés első ütemének része a 108-as vasútvonal Debrecen–Nagymacsig történő korszerűsítése (a tengelyterhelés, az engedélyezett sebesség növelése, a tócóvölgyi állomás felújítása). Macs ipari park néven pedig új, teherforgalmi szállítási igényeket kielégítő állomás létesül.
A soproni székhelyű vasúttársaságok szempontjából kedvező döntés hosszas előkészítő munka és többkörös tárgyalásokat követően született meg. Ezt megelőzően a GYSEV Cargo Zrt. részt vett a logisztikai központ és terminál végső kialakításának megtervezésében, továbbá az üzemeltetési koncepciójának kidolgozásában. Mindkettőben komoly tapasztalata van az árufuvarozó vasúttársaságnak, hiszen 2013 óta folyamatosan fejleszti saját, soproni konténerterminálját – a legújabb bővítési tervek elkészítésére tavaly jutott 63,5 millió forintos forráshoz.
A Debrecen új, északnyugati gazdasági övezetében kiépülő nemzetközi regionális ipari központ szerepének betöltéséhez szükséges közúti és vasúti korszerűsítések (új sztrádakapcsolatok kiépítésétől kezdve a főútfejlesztéseken, a 108-as vasútvonal villamosításán át a repülőtér új szintre emeléséig) költsége összességében százmilliárdokban mérhető. Mindennek a hátterében szakértők szerint az Orbán-adminisztráció azon törekvése áll, hogy kiegyenlítsék a Magyarország keleti és nyugati végei közötti egyenlőtlenségeket; tágabb értelemben közelebb hozzák egymáshoz Hunniát és Pannóniát.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.