fbpx
2024. április 16. kedd

A Dunakeszi Járműjavító felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra

A spanyol pénzügyi felügyelet felfüggesztette a járműgyártó papírjainak kereskedését.

Ahogy novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol („Goicoechea–Oriol-féle könnyű csuklós vonat”), azaz a Talgo járműgyártó részvényeinek tőzsdei kereskedését. A spanyol értékpapír-felügyelet (La Comisión Nacional del Mercado de Valores) nem nevezte meg a céget, de a spanyol sajtó a Magyar Vagon Zrt.-ről beszél. Pontosabban a mostani ajánlatot eszerint a cégcsoporthoz tartozó Dunakeszi Járműjavító Kft. tette a Talgo 100 százalékára.

Az El Confidencial, illetve az El Pais arról ír, hogy a novemberi ajánlat még csak az első fázis, az érdeklődést jelző megnyilvánulás volt, míg a mostani már a végleges és teljes átvétel szándékát jelenti. Novemberben 5 euró volt a részvényenként kínált ár, februárra ez 4,8 euróra ment le, de némileg ez is a pillanatnyi kereskedési árfolyam fölött van.

- Hirdetés -

A Madrid melletti Las Rozas-i vasútijármű-gyártó sorsát azonban nem feltétlenül a magyar felvásárlási ajánlat döntheti el. Spanyolországban is hoztak ugyanis különleges törvényeket Oroszország Ukrajnai inváziója után, az egyik ilyen korlátozza a Talgo esetében most szóban forgó tőzsdei felvásárlásokat. Ennek értelmében bármi is zajlik a vevőként föllépő külföldi cég és a részvényesek között, a társaság átvételét a kormány megakadályozhatja. Az El Confidencial úgy tudja, hogy a magyarok az időközben eltelt csaknem három hónap alatt nem tétlenkedtek, hanem professzionális PR-cég bevonásával próbálták meggyőzni Pedro Sánchez miniszterelnök környezetét. A baloldali kormány eddig nem ellenezte nyilvánosan az ügyletet, de ettől még mondhat igent is és nemet is a felvásárlásra.

A magyarvasut.hu megkereste Ludvig Lászlót, a Magyar Vagon néhány napja megválasztott vezérigazgatóját, ő azonban nem kívánta kommentálni a hírt.

A Magyar Vagon tárgyal a Talgo megvételéről

Nyitóképünk egy Talgo Avril (fotó: Talgo).

Ezek is érdekelhetik

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Dél-koreai–magyar szerződés egyiptomi kocsik szervizelésére

Szerződést írt alá a Ganz-MaVag International Kft. és a Rotem SRS 1350, Egyiptomnak gyártott vasúti kocsi szervizelésére. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló...

A Magyar Vagon tárgyal a Talgo megvételéről

Részben tőzsdén jegyzik, részben befektetők kezében van a spanyol vállalat. Csütörtökön különböző információk jelentek meg arról, hogy egy magyar ipari csoport tulajdoni hányadot szerezne a...

Privatizálják a Szolnoki Járműjavítót

A MÁV Vagon Kft. mintegy háromnegyede a Magyar Vagon Zrt. kezébe kerül. Magántőke bevonásával válhat jobbá, egyszerűbbé a vasúti járművek karbantartásának és gyártásának folyamata a...

Legfrissebb híreink

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.