fbpx
2024. május 21. kedd

A DB Cargo még több támogatásban részesülhet

A kormány további kétmilliárd euróval kívánja támogatni a klímabarát egyes kocsi fuvarozást. Ezzel elkerülhető lenne a tömeges létszámleépítés a német áruszállító vasútnál.

A Deutsche Bahn-t nem hagyja magára a kormányzat: a politikusok felismerték az egyes kocsi fuvarozás fontosságát, amint azt a jelenlegi költségvetési tervezet is mutatja – mondta egy szóvivő a Tagesspiegel-nek. A tervezet szerint a szövetségi kormány a következő négy évben további kétmilliárd euróval kívánja támogatni a klímabarát, de masszívan veszteséges egyes kocsi fuvarozást. A cél az, hogy elkerüljék a tömeges munkahely leépítést ebben az ágazatban és hogy a jelenleginél ne kerüljön több teheráru a kamionokra és az utakra. A DB Cargo a finanszírozás fő kedvezményezettje, hiszen csak néhány más áruszállító vasúttársaság kínál egyes kocsi fuvarozást Németországban.

Volker Wissing (FDP) szövetségi közlekedési miniszter szóvivője a lapnak elmondta, hogy a kormány egyetértett az új finanszírozási koncepcióval. Az irányelv jelenleg kidolgozás alatt áll.

A következő négy évben az ágazat üzemeltetési költségeit további 1,24 milliárd euróval, a menetdíjakat további 680 millió euróval, a rendszerárakat pedig 165 millió euróval támogatnák. Összesen 2,049 milliárd euróval lenne több a korábbi pénzügyi tervezéshez képest a 2023-as szövetségi költségvetésben.

- Hirdetés -

Az EVG szakszervezet és a DB Cargo AG üzemi tanácsa korábban aggodalmát fejezte ki a megszorítások miatt. Európa legnagyobb, 31 ezer alkalmazottat foglalkoztató áruszállító vasútja csaknem egy évtizede veszteséges, csak tavaly 655 millió euró veszteséget termelt.

Idén a hiányt jó 200 millió euróra akarják csökkenteni, és 2024-re a szerkezetátalakítást vezénylő Sigrid Nikutta azt szeretné, ha a vállalat nyereséges lenne.

A háttérinformációk szerint Martina Niemanns pénzügyi igazgató hétpontos reformprogramja jelentős költségcsökkentő intézkedéseket irányoz elő a DB Cargónál. A cél a folyamatok javítása, a költségek csökkentése és a struktúrák racionalizálása. Csak az adminisztratív költségeket 100 millió euróval kívánják csökkenteni. Az informatikai struktúrákat egyszerűsítik, az irodaterületet és a személyzeti igényeket csökkentik a több mint 1000 alkalmazottat foglalkoztató mainzi központban is.

Az egyes kocsi fuvarozás különösen munka- és költségigényes, ezért a DB szerint sehol Európában nem lehet nyereségesen üzemeltetni.

Ebben az eljárásban a tehervagonokat a vállalatokhoz és más szállítmányozókhoz viszik, a rendezőpályaudvarokon történő berakodás után vonatokhoz kapcsolják, a rendeltetési régiókba vezetik, és ott szétosztják az egyes címzetteknek. A DB Cargo hálózatához kilenc nagy rendező pályaudvar, több mint 130 közepes és kisebb vonatösszeállító létesítmény és mintegy 2500 teherszállítási pont tartozik.

Jörg Hensel, a DB Európai Üzemi Tanácsának elnöke korábban attól tartott, hogy ennek csak egy kis töredéke maradhat meg, ha az egyes kocsi fuvarozás erőteljesebb támogatása elmaradna, és a DB Cargo megszorításokat hajtana végre. Martin Burkert, az EVG vezetője megkönnyebbülését fejezte ki a kormány ígéretei miatt, de további határozott lépéseket látott szükségesnek.

A vasúti áruszállítás fellendítése a német kormány és az EU Bizottság deklarált célja, ugyanakkor

Brüsszel eljárást indított Németország és Franciaország ellen az állami tulajdonú tehervasutak állítólagos jogellenes támogatása miatt.

Az eljárás még folyamatban van – mondta Wissing szóvivője.

Ezek is érdekelhetik

Nagy kérdőjel a hazai vasúti árufuvarozás idei helyzete

Fontos, hogy hazánkban folytatódjon a vasúti egyeskocsi-támogatás, a versenyképesség fennmaradása érdekében.

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

DB Cargo: csökkenő teljesítmény, romló versenyképesség

Külső körülményekkel: az orosz-ukrán háborúval, az egyes kocsi fuvarozás elégtelen finanszírozásával magyarázták a Deutsche Bahn vezetői, miért veszteséges továbbra is a német szövetségi áruszállító vasút, a DB Cargo.

A DB Cargo 300 millió eurót kap az egyes kocsi fuvarozás támogatására

A súlyosan veszteséges német tehervasút kormányzati mentőövet kapott, de  ennek feltétele a komoly takarékossági program. A szakszervezetek korábban tízezres elbocsátást jósoltak, ha elmaradna az egyes kocsi fuvarok támogatása.

Folyamatos a DB Cargo piacvesztése

A német szövetségi központi infrastrukturális ügynökség szerint tovább romlott a vasúti teherszállítás pontossága.

Legfrissebb híreink

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....