fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

A DB Cargo 300 millió eurót kap az egyes kocsi fuvarozás támogatására

A súlyosan veszteséges német tehervasút kormányzati mentőövet kapott, de  ennek feltétele a komoly takarékossági program. A szakszervezetek korábban tízezres elbocsátást jósoltak, ha elmaradna az egyes kocsi fuvarok támogatása.

A DB Cargo szerkezetátalakítás előtt áll. A cél az, hogy a cég 2024 végére visszatérjen a nyereségességhez. Emlékeztetőül:

a DB leányvállalata utoljára 2014-ben volt nyereséges. A 2022-es évben a hiány bődületes 665 millió euró volt

– olvasható a DVZ.de cikkében. Most mindent meg akarnak fordítani, és mindössze 18 hónap alatt. A tavalyi veszteség kétharmadáért az egyes kocsi fuvarozás támogatásának az elmaradása volt a felelős. A megszorító intézkedések ellenére most a pénzügyminiszter 300 millió euró állami támogatást nyújt az egyes kocsi fuvarozásra. Bár a DB 350 millióban reménykedett, de talán a saját takarékossági törekvéseivel sikerül pozitívba fordítani a mérleget. Ám így is marad 225 millió euró mínusz. Vajon a Roland Bergertől vásárolt drága tanácsadóknak sikerül-e valóban csökkenteniük ezt a veszteséget? A kételyek jogosak: ez már korábban is megtörténhetett volna. De az nem kérdés, hogy a DB Cargo célja a nyereség elérése kell, hogy legyen.

Csakhogy nagy a veszélye annak, hogy a DB Cargo ebben az ügyben sem fogja tudni tartani a menetrendet.

- Hirdetés -

Arra az esetre, ha a szövetségi kormány nem támogatná az egyes kocsi fuvarozást, a DB egy “B-tervet” készített elő. Az Európai Üzemi Tanács elnöke, Jörg Hensel szerint a terv azt irányozta elő, hogy a DB a jelenleg használt 1000 teherszállítási irodából csak 100-at használna tovább. Hasonlóan drasztikus a vonatösszeállító állomások csökkentése: 144-ről 10-re. Ez munkahelyek leépítésével járna. Hensel szerint

a DB Cargo naponta mintegy 2300 vonatot közlekedtet. Ezek több mint fele egyes kocsi fuvar.

Számításai szerint az egyes kocsi fuvarok támogatásának az elmaradásával csak a németországi DB Cargonál mintegy 8000 munkahely került volna veszélybe. Ezen kívül további 1400 Európában. De ez még nem minden: Hensel 2 millió tonnára teszi a többlet CO₂-kibocsátást, ha a jövőben az árukat teherautóval szállítanák. 

Ezek is érdekelhetik

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Nagy kérdőjel a hazai vasúti árufuvarozás idei helyzete

Fontos, hogy hazánkban folytatódjon a vasúti egyeskocsi-támogatás, a versenyképesség fennmaradása érdekében.

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

DB Cargo: csökkenő teljesítmény, romló versenyképesség

Külső körülményekkel: az orosz-ukrán háborúval, az egyes kocsi fuvarozás elégtelen finanszírozásával magyarázták a Deutsche Bahn vezetői, miért veszteséges továbbra is a német szövetségi áruszállító vasút, a DB Cargo.

A DB Cargo még több támogatásban részesülhet

A kormány további kétmilliárd euróval kívánja támogatni a klímabarát egyes kocsi fuvarozást. Ezzel elkerülhető lenne a tömeges létszámleépítés a német áruszállító vasútnál.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.