A súlyosan veszteséges német tehervasút kormányzati mentőövet kapott, de ennek feltétele a komoly takarékossági program. A szakszervezetek korábban tízezres elbocsátást jósoltak, ha elmaradna az egyes kocsi fuvarok támogatása.
A DB Cargo szerkezetátalakítás előtt áll. A cél az, hogy a cég 2024 végére visszatérjen a nyereségességhez. Emlékeztetőül:
a DB leányvállalata utoljára 2014-ben volt nyereséges. A 2022-es évben a hiány bődületes 665 millió euró volt
– olvasható a DVZ.de cikkében. Most mindent meg akarnak fordítani, és mindössze 18 hónap alatt. A tavalyi veszteség kétharmadáért az egyes kocsi fuvarozás támogatásának az elmaradása volt a felelős. A megszorító intézkedések ellenére most a pénzügyminiszter 300 millió euró állami támogatást nyújt az egyes kocsi fuvarozásra. Bár a DB 350 millióban reménykedett, de talán a saját takarékossági törekvéseivel sikerül pozitívba fordítani a mérleget. Ám így is marad 225 millió euró mínusz. Vajon a Roland Bergertől vásárolt drága tanácsadóknak sikerül-e valóban csökkenteniük ezt a veszteséget? A kételyek jogosak: ez már korábban is megtörténhetett volna. De az nem kérdés, hogy a DB Cargo célja a nyereség elérése kell, hogy legyen.
Csakhogy nagy a veszélye annak, hogy a DB Cargo ebben az ügyben sem fogja tudni tartani a menetrendet.
Arra az esetre, ha a szövetségi kormány nem támogatná az egyes kocsi fuvarozást, a DB egy “B-tervet” készített elő. Az Európai Üzemi Tanács elnöke, Jörg Hensel szerint a terv azt irányozta elő, hogy a DB a jelenleg használt 1000 teherszállítási irodából csak 100-at használna tovább. Hasonlóan drasztikus a vonatösszeállító állomások csökkentése: 144-ről 10-re. Ez munkahelyek leépítésével járna. Hensel szerint
a DB Cargo naponta mintegy 2300 vonatot közlekedtet. Ezek több mint fele egyes kocsi fuvar.
Számításai szerint az egyes kocsi fuvarok támogatásának az elmaradásával csak a németországi DB Cargonál mintegy 8000 munkahely került volna veszélybe. Ezen kívül további 1400 Európában. De ez még nem minden: Hensel 2 millió tonnára teszi a többlet CO₂-kibocsátást, ha a jövőben az árukat teherautóval szállítanák.