fbpx
2024. április 14. vasárnap

A Budapest-Belgrád vasútvonal építésén tölthetik gyakorlatukat a V-Híd Csoport leendő szakemberei

Ágazati képzőközpontot hozott létre a V-Híd Zrt., hogy segítse a vasútépítésben dolgozók utánpótlását. A cég az idei tanévben 40 diákkal kötött szerződést, akik így már nem csak elméletben, hanem a gyakorlatban is megtanulhatják leendő szakmájukat. A V-Híd korszerű tanműhelyt és kollégiumot is épít Kőbányán.

A nagyvállalatoknak egyre nagyobb kihívást jelent ma Magyarországon szakképzett munkaerőt találni. A V-Híd Csoport hosszú távú stratégiájának része, hogy állami oktatási intézményekkel közösen újra népszerűvé tegyen egy-egy hiányszakmát.

A Budapesti Műszaki Szakképzési Centrumhoz tartozó Puskás Tivadar Távközlési és Informatikai Technikummal és a Pataky István Híradásipari és Informatikai Technikummal közös együttműködésnek köszönhetően 40 távközlési technikus, illetve infokommunikációs hálózatépítő és üzemeltető technikus szakmai gyakorlata biztosított a 2023/2024-es tanévben.

Az iskolákkal közösen kidolgozott képzési rendszerben olyan tizenharmadik évfolyamos tanulók vehetnek részt, akik a közismereti tárgyakból már vizsgáztak, de a szakmájukból még nem. A gyakorlati képzés keretében a diákok hetente három napot töltenek majd a nagyobb projekthelyszíneken, így például a Budapest-Belgrád vasútvonal építésén. A szakképzési szerződést aláírók havi munkabért és béren kívüli juttatásokat kapnak, akárcsak a főállású munkavállalók.

A V-Híd Zrt. vezérigazgatója szerint az állami szakképzés és a magánszektor összefogása csökkentheti a munkaerőhiányt és növelheti az ország versenyképességét. Sárváry István kiemelt feladatnak tartja, hogy a most elindult ágazati képzőközponttal vonzóvá tegyék a vasútépítéshez kapcsolódó szakmákat.

- Hirdetés -

Lőrincz Andor, a V-Híd Csoport HR igazgatója elmondta, hogy a mostani kettő mellett a következő években még tíz szakma gyakorlati képzése indulhat el a cég kőbányai telephelyén, ahol nemcsak korszerű tanműhely, hanem kollégium is épül majd a vidékről érkező diákoknak. A V-Híd célja, hogy olyan szakembereket neveljen, akik a szakmai gyakorlat után pontosan értik majd a vasútépítés követelményeit. A cégcsoport azt tervezi, hogy a legjobb diákokat a szakma megszerzése után tovább foglalkoztatja.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.