fbpx
2024. december 4. szerda

A Budapest-Belgrád vasútvonal építésén tölthetik gyakorlatukat a V-Híd Csoport leendő szakemberei

Ágazati képzőközpontot hozott létre a V-Híd Zrt., hogy segítse a vasútépítésben dolgozók utánpótlását. A cég az idei tanévben 40 diákkal kötött szerződést, akik így már nem csak elméletben, hanem a gyakorlatban is megtanulhatják leendő szakmájukat. A V-Híd korszerű tanműhelyt és kollégiumot is épít Kőbányán.

A nagyvállalatoknak egyre nagyobb kihívást jelent ma Magyarországon szakképzett munkaerőt találni. A V-Híd Csoport hosszú távú stratégiájának része, hogy állami oktatási intézményekkel közösen újra népszerűvé tegyen egy-egy hiányszakmát.

A Budapesti Műszaki Szakképzési Centrumhoz tartozó Puskás Tivadar Távközlési és Informatikai Technikummal és a Pataky István Híradásipari és Informatikai Technikummal közös együttműködésnek köszönhetően 40 távközlési technikus, illetve infokommunikációs hálózatépítő és üzemeltető technikus szakmai gyakorlata biztosított a 2023/2024-es tanévben.

Az iskolákkal közösen kidolgozott képzési rendszerben olyan tizenharmadik évfolyamos tanulók vehetnek részt, akik a közismereti tárgyakból már vizsgáztak, de a szakmájukból még nem. A gyakorlati képzés keretében a diákok hetente három napot töltenek majd a nagyobb projekthelyszíneken, így például a Budapest-Belgrád vasútvonal építésén. A szakképzési szerződést aláírók havi munkabért és béren kívüli juttatásokat kapnak, akárcsak a főállású munkavállalók.

A V-Híd Zrt. vezérigazgatója szerint az állami szakképzés és a magánszektor összefogása csökkentheti a munkaerőhiányt és növelheti az ország versenyképességét. Sárváry István kiemelt feladatnak tartja, hogy a most elindult ágazati képzőközponttal vonzóvá tegyék a vasútépítéshez kapcsolódó szakmákat.

- Hirdetés -

Lőrincz Andor, a V-Híd Csoport HR igazgatója elmondta, hogy a mostani kettő mellett a következő években még tíz szakma gyakorlati képzése indulhat el a cég kőbányai telephelyén, ahol nemcsak korszerű tanműhely, hanem kollégium is épül majd a vidékről érkező diákoknak. A V-Híd célja, hogy olyan szakembereket neveljen, akik a szakmai gyakorlat után pontosan értik majd a vasútépítés követelményeit. A cégcsoport azt tervezi, hogy a legjobb diákokat a szakma megszerzése után tovább foglalkoztatja.

Ezek is érdekelhetik

Új korszak a magyar vasúti pályaépítésben

Stratégiai együttműködés a V-Híd Zrt., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Plasser & Theurer között.

Legfrissebb híreink

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

A rovat további cikkei

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.