fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

A balatoni járatokon egyre népszerűbb az Utasellátó

Az elmúlt egy hónap alatt közel 10 ezren fogyasztottak ételt, italt a Balaton InterCitykben. A főszezonban a Kék Hullám InterCitykkel kiegészülve már 32 járat közlekedik mindennap a Balatonra fedélzeti vendéglátással.

Egy hónapja az előszezon közepén indult el a fedélzeti vendéglátás napi 8 pár balatoni járaton, ezeken a többnyire már kívülről és belülről is megújult étkezőkocsik közlekednek – adta hírül a MÁV. Ráadásul a járművekben új konyhatechnikát is telepítettek, modern berendezésekkel. A fejlesztéseket a MÁV utasai meg is hálálják, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a Balaton IC-ken az első hónapban közel 10 ezren fogyasztottak ételt vagy italt. Több mint 940 hot dog, 840 hamburger és 2000 korsó sör fogyott, ezek voltak a legnépszerűbb termékek, közölte a vasúttársaság.

A MÁV arról is tájékoztat, hogy az Utasellátó a nyári szezonban ismét megújult étlappal várja a Balaton InterCityn utazókat. A streetfood jellegű irányzatot követve új összeállítású hamburgerrel, nachos tállal, sajttal töltött jalapeñoval és gyros tállal frissült a kínálat. Az aktuális hideg gyümölcsleves idén az őszibarack-krémleves, főételek között pedig már ott szerepel a klasszikus paradicsomos húsgombóc főtt burgonyával, valamint a zöldborsófőzelék is, amely opcionálisan kérhető tükörtojással vagy zöldségpogácsával is.

- Hirdetés -

Hol találkozhatunk a MÁV Utasellátó szolgáltatásaival?

A turisztikai szezon ideje alatt az országban naponta már 124 járat közlekedik valamely Utasellátó-szolgáltatással, köztük bisztró- vagy étkezőkocsi, illetve háló- vagy fekvőhelyes kocsival, ebből főszezonban napi 32 járat a Balaton partjára. A főszezontól a déli parti napi 16 Balaton InterCity mellett az északi parton is napi 16 Kék Hullám IC vonaton szolgáltat az Utasellátó. A Budapest-Tapolca között közlekedő Kék Hullám InterCitykben a hazai gyártású IC+ 1+ osztályú prémium- és bisztrószakaszos kocsijában az Utasellátó hideg italokkal, harapnivalókkal, egyszerűbb ételekkel, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat.

Az IC+ prémium- és bisztrószakasszal az utasok a Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc felé közlekedő Tokaj, a pécsi Mecsek, a szegedi Napfény IC-ken találkozhatnak. Az Utasellátó étkezőkocsik pedig megtalálhatók a MÁV-START legnépszerűbb nemzetközi járatain is, így például a Berlinen át Hamburgba közlekedő Hungária EuroCity, a Varsóba közlekedő Báthory EuroCity vonatokon vagy a Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonaton és a Tisza-Szamos EuroCityn.

Az Utasellátó stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Több mint négyszáz munkavállaló dolgozik a vasúti vendéglátás tervezésén, szervezésén és megvalósításán naponta több mint száz vonatban.

Fotó: MÁV

Ezek is érdekelhetik

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.