fbpx
2025. november 18. kedd

6,2 milliárdos beruházással bővíti budapesti K+F központját a Siemens Mobility

A fejlesztés új mérnöki munkahelyeket teremt, és tovább növeli Magyarország szerepét a nemzetközi vasúti innovációban.

A Siemens Mobility újabb, 6,2 milliárd forint értékű beruházást jelentett be, amellyel tovább erősíti hazai kutatás-fejlesztési tevékenységét. A projekt nem csak 40 fő magasan képzett fejlesztőmérnök számára teremt új munkahelyet, hanem a vállalat hosszú távú növekedési stratégiájának egyik fontos része.

A fejlesztést a Külgazdasági és Külügyminisztérium 1,4 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatása is segíti, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség közreműködésével.

Még fontosabb szerep jut a magyar mérnököknek

A Siemens Mobility csaknem másfél évszázada aktív szereplője a magyar vasúti szektor fejlesztéseinek – mind a kötöttpályás infrastruktúra, mind a vasúti járművek terén. A vállalat itthon nemcsak kivitelezési és járműszállítási projektekkel van jelen, hanem jelentős hazai hozzáadott értéket képviselő kutatás-fejlesztési tevékenységgel is.

A budapesti K+F központban jelenleg mintegy 70 projekt fut, amelyek célja, hogy a globális piacra szánt, digitalizációra és fenntarthatóságra épülő vasúti megoldásokat fejlesszenek. A legújabb beruházás azzal a céllal jött létre, hogy a magyar mérnökök még nagyobb szerepet kapjanak a Siemens Mobility nemzetközi innovációs folyamataiban: a budapesti K+F központ munkatársai a pályamenti és fedélzeti rendszerek, valamint konfiguráló mérnöki rendszerek fejlesztése témakörökben végeznek kísérleti fejlesztést.

A Siemens Mobility hosszú távú célja, hogy budapesti kutatás-fejlesztési részlegét tovább bővítse: a következő években a központ akár 500 fősre is nőhet. A vállalat emellett kiemelt figyelmet fordít az utánpótlásra, több magyar egyetemmel is együttműködik, és programokat indít a fiatal tehetségek bevonására.

Három fő fejlesztési irány: pályamenti, fedélzeti és mérnöki rendszerek

A beruházás három kiemelt fejlesztési területre fókuszál, amelyek a vasúti rendszerek digitalizációját és automatizálását szolgálják.

Pályamenti rendszerek – DS3 projekt
A Distributed Smart Safe System (DS3) célja egy olyan intelligens szoftverplatform létrehozása, amely a biztonságkritikus célszámítógépeket szabványos x86-os architektúrával váltja ki. Ez decentralizáltabb, hibatűrőbb rendszert eredményez, amely előrejelző funkcióival képes növelni a pontosságot, csökkenteni a környezetterhelést és mérsékelni az üzemeltetési költségeket.

Fedélzeti rendszerek – az autonóm vonatok felé
A fejlesztés a nagyvasúti akadálydetektálásra és az úgynevezett odometria technológia fejlesztésére irányul, amely kulcsfontosságú az önvezető vasúti rendszerek működéséhez. Az odometria lehetővé teszi a jármű pontos sebesség- és helymeghatározását, ami a biztonságos autonóm közlekedés egyik alapfeltétele.

Konfiguráló mérnöki rendszerek – hatékonyabb villamosítás
A Siemens mérnökei új szimulációs szoftvereket dolgoznak ki a vasúti villamosítás megtervezésének és optimalizálásának támogatására. Az eszközök segítik az energiafelhasználás csökkentését, a rendszerhatékonyság növelését és a beruházási döntések megalapozását.


A cikk a Siemens Mobility közleménye alapján készült.
Fotók: KKM

Ezek is érdekelhetik

KÉKTÚRA mozdonyt és motorvonatot mutatott be a GYSEV

Az újonnan matricázott járművekkel a természetjárás és a fenntartható közlekedés kapcsolatát népszerűsíti a GYSEV.

Ilyen lesz GYSEV új InterCity-motorvonata – indul a hazai gyártás Szolnokon

Elkészült a GYSEV által rendelt 11 db új FLIRT InterCity-motorvonat végleges arculata, és még ősszel elkezdődik a kocsiszekrények gyártása.

Utaskomfort-növelő beruházások a GYSEV-nél

A júliusi MÁV-GYSEV vasútvonal-átvételt követően a GYSEV több helyszínen utaskomfort-növelő beruházásokat végzett és folytat jelenleg is.

A MÁV és a GYSEV aláírták a vonalátadásról szóló szerződést

Július elsejével a GYSEV 752 km nyugat-magyarországi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól.

„A vasúti pálya a vonatoké!”

A Nemzetközi Útátjáró Biztonsági Nap a járművekkel, vagy gyalogosan közlekedők figyelmét hívja fel a biztonságos és figyelmes közlekedésre. 

Célegyenesben a MÁV-GYSEV vonalátadás előkészítése

Célegyenesben a vonalátadás: 2025. július 1-től a GYSEV 752 km vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.